Вивчаючі творчі роботи видатних шахових педагогів та практиків світового рівня які виховали значну плеяду шахових професіоналів можна зробити висновок, що дана робота проводилася і проводиться за наступними напрямками: - система Ботвінніка – навчання використовувати апробовані методи підготовки. Психологічний і фізичний стан. Перегляд шахової літератури. Вивчення всіх партій майбутніх суперників, особливість їх гри і улюблені дебютні варіанти. Підготовка дебютних схем які плануються використовуватися. 3-4 схеми за білих і така кількість за чорних. Дослідження даних схем в тренувальних партіях. За тиждень до початку турніру припинення всіх шахових занять. Майстерність домашнього аналізу. - система Німцовича – скорочення формального баласту. Проведення аналізу на двох дошках: на одній зависає позиція яка розглядається, на іншій рухаються фігури, потім повертається позиція до аналогу на першій дошці. Характеристика блокади, центр і розвиток сил. Думка аналізу елементів шахової стратегії. Трактування ряду правил які повністю переходять у деталі і на практиці дають можливість розібратися в складних позиціях. Порівняння складних положень з повсякденними речами. - система розбору партій – підготовча стадія: без аналізу проходимо через партію роблячи помітки (уточнення дебюту, коли скінчилася теорія, яка оцінка позиції по Рибці чи за Фрицем, перша відмітка після закінчення теорії, відмітка де потрібно було звернути в більш кращий варіант); визначення переломних моментів боротьби, різка зміна позиції (+,-,=) поки суб’єктивно поміткою напроти потрібного ходу без аналізу; якщо був книжковий ендшпіль – знову до Рибки роблячи відмітку. Стадія аналізу – починається власний аналіз без комп’ютера всіх ходів з галочками яких не більше 10; час аналізу повинен не перевищувати часу партії для одного гравця. Задача знайти в проміжку між відмітками як і чому змінилася позиція, що треба було робити вам і вашому противнику, який хід був сильнішим. Стадія перевірки – з комп’ютером (сильнішим шахістом) де помилилися в аналізі, яку тактику чи стратегію свою чи чужу проґавили, був в даній партії план природній чи вимушений. Стадія ліквідації помилок – вивчення конкретного дебютного варіанту, за партіями майстрів з примітками і відповідною кінцевою позицією. - система сучасного шахового тренінгу. Розминка оперативної пам’яті. Розминка рішення позицій. Оцінка позиції по фрагментах з вказуванням статистичної і динамічної оцінки. Мітельшпіль – оперативне мислення. Ендшпіль точні типові позиції та їх пошук. Втілення діагностики і тренування психічних функцій в практику даного виду. - новітня комп’ютерна система. Система тестування. Формула успіху: 2200 ЕЛО + 2 роки праці = міжнародний майстер. Широке використання персональних комп’ютерів і шахових програм. Вивчення дебютів за програмою Chess Assistant, рішення тактичних позицій за програмою CT-ART, гра за допомогою програм Genius або Hiarcs, вивчення стратегічних питань по програмі «Шахова стратегія», рішення етюдних позицій по програмі «Шахові етюди». Чотири денне заняття шахами на протязі 4,5 годин. Складність прикладів які рішаються збільшуються з наростанням. Участь в турнірах з контролем 2 години і більше, по 15-10-5хв. Можливо це не всі висвітлені системи і варіанти вдосконалення шахової майстерності, тому я надіюсь на зворотній зв'язок, що і ви надасте свою інформацію про правильну підготовку шахістів.
Все це робити і не слід, бо можно стати компютером! Я хочу просто в освітлювальному плані показати системи і отримати відповіді від ведучих шахістів області як вони проводять своє вдосконалення, як готуються до змагань і що можуть порадити своїм колегам. В даному підході не може бути конфедеційної інформації, тому що не маючі відповідних конкурентів не буде шахового росту в нашій області. А з вище наведеного, в мене питання особисто до Вас Ярослав - що таке розминка оперативної памяті і як вона проводиться для шахіста з розрядом кмс? Дякую за відповідь.